Coromandel en het vervolg van m´n trip - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Coromandel en het vervolg van m´n trip - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Coromandel en het vervolg van m´n trip

Door: Ummer ´t zelfde

Blijf op de hoogte en volg Rieky

06 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties die ik krijg op m´n verslagen! Het is altijd weer leuk om te lezen

We zijn weer een dikke week verder en er zit dus weer een trip op. Afgelopen weekend stond Coromandel op het programma.

Céline en Robert gingen een wandeling doen in dit gebied en ik had besloten om iets anders te gaan doen. Ze hebben me afgezet in Thames en vanuit daar heb ik de bus gepakt naar het dorp waar ik mijn overnachting had geboekt. (Whitianga)
Mijn keuze voor het hostel bleek goed, het was een mooie plek, dichtbij het strand en alles was netjes!
Aangezien Cé volgend weekend naar de trekpleisters van dit gebied gaat met stagereizen, ben ik daar afgelopen zaterdag naartoe geweest.
Eerst met de boot van de ene kant naar de andere kant (5 min) en vervolgens met de Beachbus naar “The hot water beach” en “Cathedral Cove”.
In de bus zat nog een Brits gepensioneerd koppel. Toen ik iets zei tegen de chauffeur zei de Brit: “are you German?” Dat was niet zo´n goede binnenkomer. Naderhand vertelde hij dat zijn vrouw en hij allebei rechter waren in het verleden en zo werd er onderweg een gesprek gevoerd.

“Het warme water strand” staat bekend om het warme water. Je kunt hier wanneer het eb is een kuil graven in het zand en daar komt dan warm water uit. Ik heb geen kuil gegraven, maar heb wel even in een gat gestaan.Het water was inderdaad warmer dan de zee. Missie voltooid dus op naar nr. 2.
Eenmaal hier aangekomen stond mij een leuke verrassing te wachten. Je werd met de bus op een parkeerplaats afgezet. Dit was een op een soort berg en natuurlijk was de Cathedral Cove beneden.
Gevolg: ik mocht toch nog gaan wandelen. Toen ik het bordje zag 45min. tot de Cathedral Cove werd ik niet echt vrolijk. ’s Ochtends was het weer niet echt denderend, maar de temperatuur voor een wandeling was prima. Echter toen ik arriveerde begon de zon te schijnen en werd het natuurlijk lekker warm.
De route was niet een stuk bergaf en terug helemaal bergop, nee het ging op en neer en heen en weer.
Uiteindelijk heb ik het toch nog makkelijk binnen de tijd kunnen lopen, maar ik was wel blij toen ik het weer gezien had en weer boven was. Op de foto’s kunnen jullie zien waarom ik de wandeling heb afgemaakt.

Voor zaterdag had ik nog geen hostel geboekt, omdat ik niet wist wat Cé en Robert van plan waren. Ze hebben me opgepikt bij de haven en we hebben toen op de winkelstraat in Whitianga een hostel gevonden “The Cats Pyamas”.
´s Avonds werd duidelijk waarom het hostel deze naam had gekregen. Er liep een hele nors kijkende, harige kat rond.
Het hostel had helaas alleen nog bedden bovenin en ik mocht voor het eerst in (ik denk )10 jaar weer boven in het stapelbed gaan liggen. Naar boven klimmen is op zich nog niet zo’n probleem, maar om er weer uit te komen zonder je onderbuurman wakker te maken dat is een hele uitdaging als je geen echte ladder hebt!

’s Ochtends stond de zonsopgang op de planning en dus om ±5uur eruit.
Verder hebben we op zondag veel in de auto gezeten en zijn we tussendoor nog gestopt bij een strand.

Deze week heb ik toch maar een aantal knopen doorgehakt. 28 december zal ik uittrekken uit Glenside en vanaf dan begint het “reizen”.
Eerst zal ik naar Rotorua gaan voor 4 dagen. Dan ga ik terug naar Auckland voor 1 nacht en dan weer 4 dagen naar Wellington. Daarna zal ik weer terugkeren naar Auckland en op 10 januari vertrek ik met de familie Vanhommerig naar het zuiden. Op 20 januari vervolg ik mijn trip alleen. Dan staat nog 3 dagen Queenstown en de omgeving op het programma. Vervolgens ga ik met de bus naar Invercargill en Dunedin. Om de trip op het zuidereiland af te ronden ga ik naar Christchurch.
Vanuit Christchurch zal ik op 31 januari vertrekken naar Australië.(2 weken) Om drie steden te bezoeken. (Brisbane, Sydney en Melbourne) Aangezien februari zo ongeveer de warmste maand van het jaar is, wordt het waarschijnlijk wel een warm tripje. Maargoed, de komende tijd zal ik niet weer snel zo´n verre reis maken dus waarom ook niet?
Dan vlieg ik weer terug naar Auckland om het Chinees Nieuwjaar mee te maken en dan volgt nog een trip naar de Bay of Islands en dan zit het er alweer bijna op.

Kortom een druk schema vanaf eind december en als ik weer in Nederland kom zal het harde werken moeten beginnen.

Maargoed komende zaterdag gaan we naar Rangitoto en wat ik verder de komende weken ga doen weet ik nog niet, de tijd zal het leren.

Ohja, en om even aan te geven dat het hier niet altijd zonnig is. De afgelopen paar dagen heeft het alleen maar geregend
Tot de volgende keer!!

(er zullen de volgende keer wat foto´s worden verwijderd)

  • 06 December 2013 - 08:43

    Marian Reumkens:

    En weer goed geschreven,het bevalt goed he',wacht weer op volgende verslag,Grt Marian

  • 06 December 2013 - 08:53

    Yvonne:

    Hey Rieky,
    Je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt.
    Een wandeling van 45 minuten kan toch geen probleem voor jou zijn. De halve Kennedy mars was toch iets langer;).
    Met het programma dat je nog voor de boeg hebt, zul je je tot carnaval niet vervelen. Denk ik zo.
    Nog heel veel plezier in NZ en groetjes

    Yvonne

  • 06 December 2013 - 12:10

    Emmy:

    Hey Rieky,
    was wel de moeite waard zo te zien!Hier begint t ook al langzaam te kriebelen.
    Gisteren ons nieuwe paspoort aangevraagd...het komt steeds dichter bij!
    Bewaar nog wat zon voor ons! Veel plezier komend weekend samen !
    Grus ut Emmy

  • 07 December 2013 - 11:35

    Bert Hanssen:

    Hoi Rieky,

    Fijn om zeer regelmatig een reisverslag te ontvangen. Kunnen we een beetje met je "meereizen". Wel apart dat je schrijft vanaf 28 december begint het reizen. Volgens mij ben je daar al flink mee bezig en zie je een heleboel en maak je veel dingen mee. Zo te zien heb je je reizen vanaf 28 december al allemaal in kaart gebracht. Veel groeten en tot het volgende verslag. Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9622

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: