Rangitoto, gokken en kerstmis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Rangitoto, gokken en kerstmis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Rangitoto, gokken en kerstmis

Door: 't rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bonjour,,

Je zou nog bijna zeggen dat ik in Frankrijk ben met zo´n opening:P. De ene Franse bewoonster verlaat het pand en er komen 2 nieuwe bewoners voor in de plaats.

Maargoed, over tot de orde van de dag: Rangitoto en de rest van de week.

We moesten vorig weekend naar Rangitoto omdat dat de bon voor de boot de maandag erna zou verlopen. Aangezien ce zondag een wijnproeverij op het programma had staan, stond de vulkaan voor zaterdag op het programma.
Toen ik opstond en de gordijnen opentrok zag het weer er prima uit, het zonnetje scheen de lucht was blauw, teletubbies ohnee.

We zouden pas een uur later richting de boot vertrekken en ja natuurlijk hadden we heel veel geluk met het weer. We zaten nog geen 5 minuten op het water of het begon te regenen!! Nondepenarie, als het over n half uurtje maar droog is.
Eenmaal aangekomen op het eiland werd er een route uitgezocht die gelopen kon worden en omdat iedereen natuurlijk eerst naar de top zou gaan, gingen wij natuurlijk eerst een uitgebreide wandeling voltooien om vervolgens naar de top te gaan.

De coastal walk dat leek een goed idee van ce. Mij werd gevraagd de “weg”route of die andere. Ik zei dat het mij niks uitmaakte, maar ik had er natuurlijk niet bij nagedacht dat ce zeer avontuurlijk is op dat gebied en we dus die andere route gingen lopen.
En jawel hoor we waren net onderweg en toen begon het weer te plenzen. Niet 10 minuten nee 2 uur lang!! De wandeling zou 2,5u duren en ging natuurlijk door het bos en niet langs de kust zoals de naam al aangaf.
Met de paraplu door bomen en struiken over het eiland wat vooral bestond uit oude brokstukken van de vulkaan. Het was meer een beklimming dan een wandeling! Ik had natuurlijk wel enigszins lol, want ce had i.p.v. haar regenjas alleen haar paraplu meegenomen, dus ik zou niet als enige zeikenat aankomen:P.
Ochja, na 1,5u kwamen we een man tegen en ik heb hem toch maar eens gevraagd hoe lang we nog onderweg zouden zijn: 30minutes. Dat was nog wel te overzien, dacht ik zo. Aangekomen bij de andere kant van het eiland moesten we natuurlijk weer terug. Althans eerst de berg op en dan weer naar beneden en vervolgens naar de boot. Maar daar had ik absoluut geen zin meer in! Ik heb de wegroute genomen en heb vervolgens n kwartiertje op ce gewacht en toen konden we weer mooi op tijd de boot terugpakken.

Afgelopen vrijdag gingen de heren van Glenside American Football kijken en wij gingen naar het casino. Achja, natuurlijk ging ik weer eens met minder geld naar huis, maar ik was niet alleen. We hadden maar 1 goktalent bij ons. Al met al een geslaagde avond!

Zaterdag was hier een evenement waarvoor op de nationale televisie veel reclame werd gemaakt. Het was in een park “Auckland Domain” en het was een soort kerstconcert “Coca Cola Christmas in the park”. Er waren nationale artiesten aanwezig en het eerste uur zongen zij kerstliedjes en na de pauze werd onder andere “Thriller” van Michael Jackson ten gehore gebracht door de artiesten. Als afsluiting was er een mooie vuurwerkshow welke ik niet wilde missen. De huisgenoten gingen rond 21.00u maar ik ben nog wat langer gebleven. Het is ongelofelijk hoe hier zo´n evenement wordt georganiseerd zonder veel geknotter van de inwoners van de stad. Er waren ogenschijnlijk meer mensen aanwezig dan op pinkpop, maar toch was het heel gemoedelijk (veel gezinnen, alcoholvrij)

Gisteren heb ik nog een aantal overnachtingen geboekt voor de komende maanden en we hadden vergadering over kerstmis.
1. Zuipen tot we naar de kamer kruipen. (ik ga waarschijnlijk toch te voet)
2. Secret Santa (surprise)
3. Het kerstdiner: een bbq en nog vanalles…

Adieë wa!

• 19 December 2013 - 16:34

Colette:

Als dat maar geen rainy Christmass wordt. Dacht dat je midden in de zomer zat. Het lijkt potdorie Nederland wel. Zomer en regen, hand in hand.
    Niettemin; hou de lol er in en kijk eens hoe kerst in de zon bevalt.
    groetjes en ing gouw roetsj in ut neuj jaor.
    Colette