Bijnamen, kajakken en de berg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Bijnamen, kajakken en de berg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Bijnamen, kajakken en de berg

Door: de bergbeklimster

Blijf op de hoogte en volg Rieky

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik woon momenteel al bijna 4 weken @Glenside. In die tijd is er hier veel gebeurd. Er zijn nieuwe “inners” gekomen. Nieuwe bewoners etc…
Een aantal weken terug is hier iemand begonnen met schilderen. Sinds vorige week ben ik erachter gekomen dat hij ook een naam heeft: Kevin. Maar aangezien de nieuwe bewoners zich niet voorstellen of voorgesteld worden hebben ze toch een naam nodig. Dat is momenteel mijn specialiteit: bijnamen bedenken.:P
Zo heet de schilder momenteel “bezemkast”(hij woont in de bezemkast met zijn vriend). Iemand anders is nu “gans” en dan hebben we nog “roodkapje” aka “the hobbit”.
Sinds deze week hebben (de mensen die ik op facebook heb, hebben het al gezien)we allemaal ons eigen servies en bestek: ontbijtbord,bord en een kommetje.
Waar de nieuwe “inners” geen rekening mee hebben gehouden is dat de helft van de bewoners nog servies op zijn of haar kamer had liggen en dus niet iedereen heeft getekend voor deze goederen. Welke wij moeten inleveren wanneer we uittrekken.
Zoals ik in mijn vorige verslag aangaf zouden we zaterdag met de naked bus naar Tauranga gaan. Het was vroeg (7:15u de bus) maar we waren warempel op tijd.
Toen we na 4uur aankwamen op de plaats van bestemming en we wilden inchecken in het hostel deed de receptiemedewerker nogal moeilijk. Céline had haar paspoort niet bij zich (wel andere identiteitsbewijzen) en volgens hem had je dat nodig anders kreeg je geen sleutel. Dus geërgerd hebben we onze koffers achtergelaten en konden we ´s middags als de manager er was weer terugkomen.
We zijn toen even door het dorp gelopen en ik heb me kunnen beheersen. Ik had bijna een paar schoenen gekocht (ja John en Ad hoe is het mogelijk hè), maar op dat moment dacht ik laat ik het maar niet doen. Toen ik op zondagmiddag toch spijt had was de winkel al dicht en dus geen schoenen.
Afijn, daarvoor waren we niet naar Tauranga gegaan. We zijn zaterdagmiddag naar het strand gegaan. Ik had natuurlijk een lange broek en een T-shirt aan en Céline heeft gezond.
Op de terugweg hebben we in het bushokje gewacht en toen kwam op een gegeven moment “Bones” naast ons zitten. Slim was hij niet echt (dacht dat Argentinië bij Italië lag). Hij wilde nog even laten zien dat hij ook echt Bones heette. ID bewijs en ´n tattoo…
Eenmaal teruggekomen bij het hostel mochten we van de manager dan toch naar onze kamer. Om 19u werden we opgepikt om te gaan kajakken en de gloeiwormpjes te bekijken. Dit was natuurlijk een uitdaging. Ik ben vrij lomp en dan meteen in een kajak stappen en sturen, dat kan natuurlijk niet goed gaan hè : P. In het begin verliep het sturen moeizaam (Cé zat voorin te navigeren, RECHTS nee nu naar LINKS). Zeer frustrerend, maar op een gegeven moment ging het wel goed. Ik weet niet wat ik me had voorgesteld van de gloeiwormpjes, maar toen we er waren zei ik “is dat alles?” . Ik vond het een soort blauwe kerstverlichting, maar het was wel leuk om een keer gezien te hebben. Alles is beter dan een berg oplopen! Dat stond voor zondag op het programma.
Ik vind dat natuurlijk helemaal geweldig, maargoed de berg was nog geen 300meter hoog dus ik dacht, daar kom ik nog wel overheen. Alleen was het afgelopen zondag 25° en de tocht was ±3,4km. Ik was dan ook blij toen ik boven was gezien de hitte!
Morgen gaan we glowgolven en dan vrijdag richting Coromandel. Céline gaat een wandeling doen met Robert en ik ga de eerste dag in Whitianga overnachten en zaterdag naar de “Cathedral Cove” en “the hot water beach”. Waarom? Omdat ik even klaar ben met het wandelen:P. (volgende week is het weer zover) Daar meer over in het volgende verslag.
Voor degenen die ook de verslagen van Céline lezen er zullen een aantal foto´s hetzelfde zijn;)

Have a nice week;)

  • 27 November 2013 - 11:15

    Mam:

    Dur liekt graat ee sjtel teletubbies!! Leuk versjlaag! Veul plezeer mit de nuj planne! Xxx

  • 27 November 2013 - 19:53

    John Gubbels:

    zo heb t effe gelezen, gezien de reactie van AD is hij zich geestelijk aan het voorbereiden om zodra je terugbent en helemaal over de europeese jetlag heen bent met je naar amsterdam of elke grote stad met veel schoenwinkels je te begeleiden en alle tassen te dragen

    en voor de rest laat die verslagen en fotos van jou maar komen

    veel plezier en ik regel het op zondagmorgen wel met oma


    john


  • 27 November 2013 - 20:40

    Erik:

    Tjonge, tjonge, tjonge wat moet jij afzien. Prachtig weer, mooie stranden, schitterende vergezichten, kajakken, lekker eten.

    Gelukkig hebben wij thuisblijvers het een stuk makkelijker. Iedere dag in regen weer naar het werk, geen strand, het enigste vergezicht is een lange gang op het werk, en over het eten in de kantine maar te zwijgen.....

    Veel groeten van ons, en amuseer je daar

    Familie Hanssen

  • 27 November 2013 - 22:36

    Bas Bouten:

    Hej Rieky, leuke verhalen, sjunne footoos! Geneet durva down under in the Land of the long white Cloud!

  • 28 November 2013 - 22:03

    Marion En Leo Smeets:

    hallo Rieky,

    Je boft toch wel met dat mooie weer daar down under !!!!!
    Leuke verslagen schrijf je en we kunnen ons voorstellen dat je veel leuke dingen doet en meemaakt.
    De foto's bij je verslagen laten ons een beetje zien hoe mooi het daar is in Nieuw Zeeland en we begrijpen heel goed dat het je uitstekend bevalt daar.
    Het enige minpuntje voor jou is denk ik de warmte en zomer die er aankomt maar ja je moet maar zo denken .... dit is veel beter dan kou lijden hier in ons kikkerlandje met regen,mist, nachtvorst en waarschijnlijk binnenkort de eerste sneeuw !!!!!
    Veel groetjes van os oet de Durpstroat en hot dich good wa !!!!
    binnenkort kijken we weer op je site en we zijn nu al benieuwd naar je volgende verslag !!!!!!!

    Adieeje wa

  • 29 November 2013 - 12:23

    Colette:

    Hi Rieky,
    wat heb je toch een leuke stijl van schrijven. You make my day !!!! have fun.
    groetjes, Colette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 9621

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: