En toen was ik al 3 weken hier.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu En toen was ik al 3 weken hier.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

En toen was ik al 3 weken hier....

Door: nog ummer dat van dr muuresj

Blijf op de hoogte en volg Rieky

21 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen weekend zijn we in Auckland gebleven. Dat wil zeggen we hebben in ons eigen bedje geslapen.
Zaterdag zijn we op de dolfijnen- en walvissencruise geweest. In het begin werd meteen gezegd dat we een garantie kregen. Wanneer we geen walvissen óf dolfijnen zouden zien mochten we nog een keer mee.
Na ongeveer een half uur onderweg te zijn geweest kwamen we op een plek aan waar walvissen te zien zouden zijn. De kapitein en z´n kornuiten:P, vonden walvissen door te kijken naar de vogels boven zee. Na een paar minuten kwamen de eerste tekenen naar boven. En vervolgens zagen we een stuk.
In tekenfilms zie je de walvissen altijd helemaal uit het water komen, echter in “real life” is dit niet het geval. Ze zijn zo kort boven water dat het voor mij onmogelijk was om ze vast te leggen. Céline heeft een paar foto´s kunnen maken waarop een deeltje te zien is. Dus wanneer jullie deze willen zien zullen jullie nog even moeten wachten, want ze staan nog niet online.
Nadat we er een paar gezien hadden zijn we een stuk verder gevaren. Dolfijnen vinden was het volgende doel en dat lukte vrij makkelijk. Er waren zoveel dolfijnen te zien dat je er makkelijker een foto van kon maken. Doordat het water zo mooi was kon je ze heel goed zien vanaf de boot.
Aangezien het gehalte walvissen niet zo groot was in het begin, gingen ze zoeken naar meer walvissen. Het was voedertijd dus op deze plek zagen we er meer en ze kwamen verder boven water.
Na 5uur op de boot te hebben gezeten waren we weer terug in Auckland.
Toen ik in de spiegel keek, zag ik dat het mooie weer, weer impact had op m´n gezicht. (waarschijnlijk te laat begonnen met insmeren)
´s Avonds ging iedereen van Glenside uit, omdat Henry woensdag zou vertrekken. (Hij deed hier opruimen en de huur innen) Dat was wel wennen. Maargoed, nu ben ik ook niet iemand die graag uitgaat :P. Ik heb het dan ook niet laat gemaakt.
Zondag stond Rangitoto op het programma, echter het weer was niet zoals gepland en dus werd het een dagje Grabone. We hadden allebei een bon gekocht waarmee we schoenen konden gaan kopen en we gingen met de bonnen van Grabone naar de film: About time.
De film ging het eerste half uur over het leven van: Math Beckers!! Céline en ik keken elkaar aan en dachten hetzelfde, dus Math moet deze film maar eens gaan kijken;)
Dinsdagavond had iedereen iets gekookt en toen kon iedereen iets proberen. Dit was ook in verband met Henry´s (op de foto´s is hij degene met de krullen en zonder de baard) vertrek. Woensdagochtend is hij vertrokken en hoewel hij het niet echt liet merken denken we toch wel dat hij het gaat missen.
Het is nu weer donderdagavond en verder is er niks spannends geweest. Aankomend weekend gaan we naar Tauranga. Zaterdagavond staat kajakken op het programma en zondag gaan we weer iets doen wat ik geweldig vind! Een berg beklimmen:P
Volgende week zal er weer een update volgen!

Adieë wa;)

• 21 November 2013 - 15:31

Mam:

Hoi Sjat, weer een leuk verslag van een week Nieuw-Zeeland! Benieuwd naar de volgende belevenissen. xxx

• 21 November 2013 - 19:14

Emmy:

Hey Rieky,
    Fijn om te lezen dat je je goed amuseert!
    Wie heeft die smakelijk pannenkoeken gebakken? Zien er erg Limburgs uit!

• 24 November 2013 - 08:46

Mark:

Ha die rieky, dat klinkt allemaal weer heel erg goed. Leuk om het zo allemaal te lezen en de foto's te zien. Je bent goed ondernemend bezig daar en aanspraak genoeg. Heel benieuwd naar jouw bergbeklimming! Groetjes van jouw knapste neef uit Brabant.