Vanalles get ;) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Vanalles get ;) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Vanalles get ;)

Door: dat van d´r muuresj;)

Blijf op de hoogte en volg Rieky

13 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tweede poging. Ik had een heerlijk lang verslag getypt en ineens was het foetsjie
In het vorige verslag schreef ik dat ik zou beginnen met solliciteren. Dit heb ik dan ook gedaan, maar aangezien de schoolvakanties binnenkort beginnen en kiwi´s een engelengeduld hebben krijg ik waarschijnlijk tegen de tijd dat ik weer vertrek een telefoontje.

Maargoed niet getreurd we gaan gewoon vrolijk verder en dus ben ik maar begonnen met sporten. Aangezien iedereen hier naar “the gym” gaat kon ik natuurlijk niet achterblijven. Het is wel weer even wennen!!

Vorige week dinsdag zijn we naar een bar geweest om iets te eten. Uiteindelijk draaide dat uit op een avondje: zou ik wat winnen of toch niet? We zaten iets te eten en toen werd er gevraagd of we voor de backpackersnight kwamen, waarop we in koor zeiden: Nee!:P Je moet altijd JA zeggen zei hij. We kregen een bon voor een gratis drankje (bier of vodka met sprite) en een lootje waarmee je geweldige prijzen kon winnen. Het valt me steeds meer op dat je raar wordt aangekeken als je iets fris gaat bestellen en geen alcohol! Het drankje was voor mij dus al waardeloos, maargoed ik heb met iemand een deal kunnen sluiten. Geluk hadden we die avond alle 4 niet dus toen zijn we maar weer naar huis gegaan.

Woensdagavond was movienight @Glenside en we hebben Despicable Me 2 gekeken. Awesome:P!!

Op donderdagavond was er een netwerkborrel (georganiseerd door NZ Internships), achteraf gezien heeft het niet echt een toegevoegde waarde gehad, maar de avond was wel weer om.

Afgelopen weekend gingen Céline, Fraukje en Janneke skydiven. Ik ging mee om ze bang te maken en om te ervaren hoe het is om links te rijden in een automaat. Ik moet zeggen het valt reuze mee!!
De drie bovengenoemde heb ik op vrijdagavond toen we aankwamen op het vakantiepark in Whangarei nog even op de kast proberen te jagen. Ze hebben die nacht niet (veel) geslapen. Ik was vrij uitgerust de ochtend erna.

We zijn ´s ochtends naar het vliegveld gereden en een aantal uren later kwamen ze tot de conclusie dat het allemaal toch wel mee viel en het zeker voor herhaling vatbaar was. (helaas emmy)

Ze waren zo moe dat de zaterdagmiddag/avond niet erg productief was. We hebben vervolgens een kamer geboekt en zijn naar het strand vertrokken. Ik ben normaliter niet zo van het strand, maar dit kan niet vergeleken worden met Scheveningen!! Heel netjes, rustig en blauw water. ´s Avonds zijn we in een pizzarestaurant gaan eten. Hier ben ik natuurlijk voor de spareribs gegaan en uiteraard niet voor de pizza:P.

Die avond hebben we nog de filmpjes en foto´s van het skydiven gekeken en ons laten masseren door de werkende massagestoel die er stond.

Zondagochtend zijn we gaan snorkelen bij Goat Island. Aangezien het vrij koud was zijn we na de tour met de gids het water uitgegaan en hebben alle spullen weer ingeleverd. ´s Middags zijn we op de weg naar Auckland nog even gestopt bij een strand en om 16.45 is de auto weer netjes ingeleverd.

Vandaag zijn Cé, Emmanuel, Sean en ik de Skytower op geweest, omdat het zo´n mooi weer was. Dit kan vergeleken worden met de Euromast in Rotterdam. Alleen kun je hier van een nog hogere hoogte foto´s maken (226 meter) We hebben Auckland gezien toen het nog licht was, de zonsondergang en Auckland by Night. Doordat de toren zo hoog is kun je ook alle omringende eilanden zien en dat is wel heel mooi!!

Komend weekend staat er een dolfijncruise op het programma en misschien gaan we nog naar Rangitoto.

Voor nu laat ik het even hierbij.

See you next time!!!

  • 13 November 2013 - 12:12

    Linda (trum):

    Hey Rieky,

    Dat klinkt allemaal wel erg leuk!
    Succes met het solliciteren maar zo te lezen vermaak je je prima!
    Heel veel plezier nog,

    Groetjes Lindaa

  • 13 November 2013 - 12:49

    Marco:

    Riekyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

  • 13 November 2013 - 13:02

    Mam:

    Nou kink, dat woar mich toch ee leuk verhaal!! Ich zou soe mit wille goa! Veul plezeer bei de dolfijne en de groetjes aan de aangere!!

  • 18 November 2013 - 19:17

    Wies Luijten:

    Ziet er iets anders uit dan de Brunssummer Hei en de Rode Beek. Nog een fijne tijd en veel mooie ervaringen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9623

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: