Acclimatiseren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Acclimatiseren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren

Door: ´t Rieky van d´r Muuresj

Blijf op de hoogte en volg Rieky

03 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hellow,

Zoals beloofd komt hier een nieuw en ietwat langer verslag;).

Sinds het vorige verslag heb ik vanalles ondernomen. De eerste dagen had ik toch wel wat moeite met m´n dag/nachtritme. Inmiddels begin ik al wat meer te wennen aan het tijdsverschil.

Donderdag was Halloween, ik ben eerst gaan eten bij Cé en vervolgens zijn we met een groep richting het centrum gelopen. Ik heb toen toch maar gekozen voor de afslag "ACB" (hostel)

Vanaf donderdag lag ik met 5 duitsers op de kamer in het hostel, dit zorgde ervoor dat het nog wat drukker werd en dit was niet echt bevorderlijk voor m´n rust:P. Ik was dan ook blij dat ik op zaterdag kon verhuizen naar Glenside.

Vrijdag ben ik richting de haven gelopen. De haven van Auckland kan vergeleken worden met Rotterdam. Het enige verschil is het uitzicht. Je kijkt uit op een aantal eilanden en dat is toch wel een mooi plaatje, zeker met mooi weer!!

Verder ben ik ook wat winkels in geweest, aangezien ik toch wel uit een glas wilde drinken wanneer ik ging verhuizen.(er zijn op mijn huidige adres geen glazen, alleen maar mokken)

Het nadeel van verhuizen is natuurlijk dat je ook weer alle spullen moet meenemen. Maargoed, de komende weken/maanden hoef ik gelukkig niet meer alles te verplaatsen.

Gisteren hebben we eerst alle koffers naar Glenside gebracht en vervolgens zijn we naar de bank geweest om een rekening te openen. Tevens heb ik op het station een soort Ov-chipkaart aangeschaft zodat het reizen met het OV iets makkelijker is. Daarna zijn we met de boot naar Devonport gegaan.

Hier hebben we eerst Hoki gegeten en daarna ben ik 2x met frisse tegenzin een berg/heuvel opgelopen. Het uitzicht was wel de moeite waard!:) (foto´s volgen) Wat me wel al veel is opgevallen zijn de bunkers en kanonnen! De geschiedenis speelt hier toch wel een belangrijke rol.

Toen we weer het vaste land betraden gingen we naar Countdown (de supermarkt). De vestiging waar we heen gingen was vergelijkbaar met een AHXL. Aangezien ik nogal wat drank had ingeslagen was mijn rugzak goed vol.

´s Ochtends had ik me bedacht dat ik later op die dag wel kon uitchecken, omdat ik toch tot zondag geboekt had. Dus vervolgens ben ik met de bus (inclusief boodschappen) richting het hostel gegaan om me uit te checken. Bij de receptie stond dat je bij het uitchecken de kussensloop moest meenemen naar de receptie.

Ik ben dan ook eerst naar de kamer gegaan om deze te halen, althans dat was de bedoeling. De duitsers hadden allemaal ´s ochtends uitgecheckt. Dit zorgde ervoor dat ik de enige was die nog een nacht zou verblijven op die kamer. Maarja, tot mijn grote verbazing lag er al iemand in "mijn" bed.

Bij de receptie boden ze wel hun excuses aan. Gelukkig voor het personeel was ik toch al van plan om te verkassen.

Céline was al vanaf de supermarkt met een deel van de boodschappen naar huis gelopen en we hadden als avondeten pizza in gedachten. Ik had nog geen honger dus was het plan dat ik later zou eten en Céline de pizza´s zou meenemen zodat zij al kon eten.

2 Blondjes bij elkaar, ik had de pizza´s en Cé heeft nog een uur moeten wachten op het eten:D:P.

Aangezien Halloween op een donderdag viel, vonden ze het handiger om dit op een zaterdag te vieren in het huis. Dus na het eten hebben we ons snel omgekleed. Uiteindelijk ben ik ook nog geschminkt, hoewel dit eigenlijk onnodig was. (door de felle zon was ik verbrand)Vervolgens zijn we naar beneden gegaan (buiten).

Iedereen had zich heel veel moeite gedaan om er ook echt griezelig uit te zien en ik moet zeggen dat was een aantal mensen ook goed gelukt!!

Na ±2 uurtjes hield ik het voor gezien. Ik ben naar mijn kamer gegaan en de rest heeft nog flink doorgefeest tot in de vroege ochtend. Het gevolg hiervan was: Een hele luie zondag!!!

Morgen zal ik gaan beginnen met solliciteren en dan hopen dat ik snel werk heb!

Tot de volgende keer!!!

  • 03 November 2013 - 15:49

    Emmy:

    Hey Rieky,
    wat fijn dat je nu in het studentenhuis bij Céline woont! Kom ik er eindelijk achter dat dat Gelnside heet, heeft Céline me nooit verteld. Ik wens je heel veel succes met solliciteren morgen en hot mich ut kink oftewel de oma in de gaate!!!

    Grus, ut Emmy

  • 03 November 2013 - 18:06

    Bert Hanssen:

    Hoi Rieky,

    Fijn om wat meer van je te horen. Het schijnt dat je het naar je zin hebt. Heb je al kangoeroevlees gegeten ? Schijnt erg moeilijk te zijn, want als je erin wilt prikken, springt het van je bord. :)

    In elk geval succes morgen als je begint met solliciteren. Heb je al enig idee waar je gaat werken?

    Hou ons op de hoogte,

    groet, Bert

  • 03 November 2013 - 20:57

    Colette:

    Hoi Rieky,
    Je zit er al helemaal in, zo te lezen. Succes met solliciteren. We duimen voor je.
    Groetjes, Colette

  • 03 November 2013 - 22:37

    Familie Smeets:

    Hallo Rieky,

    We hebben net je eerste verslag gelezen.zo te zien heb je de eerste dagen goed doorstaan . Het verwerken van de jetllag is natuurlijk ff een kwestie van een paar dagen afzien. We hopen dat je snel werk kunt vinden zodat je je snel thuis zult voelen daar in New Sealand. We zullen regelmatig jouw verslagen lezen en zodoende weten we snel hoe het met je gaat.
    Veel succes met solliciteren en geniet maar van de komende tijd.

    Groetjes oet de Dörpstroat van de Smeetskes

  • 05 November 2013 - 17:25

    Wiel Muijrers:

    Sjun foto's!
    Wete alling nit wat 't allemoal is, mar 't zioet good oet!

    groetjes

    pap en mam

  • 06 November 2013 - 22:34

    Nadine Smeets:

    Hoi Rieky,

    Leuk om te lezen dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen en dat je al aardig begint te wennen. Heel veel succes met solliciteren en blijf ons op de hoogte houden van al je avonturen in het verre Nieuw-Zeeland!

    Groetjes uit Engeland,
    Nadine

  • 07 November 2013 - 23:36

    Wies En Ton Luijten:

    Wij vinden het al een geweldige onderneming die je bent aangegaan. Geniet ervan. Succes met solliciteren en nog een super leuke tijd. Misschien kan je de redactie van 't Bledje nog iets toesturen over je ervaringen in het verre Oosten. Niet verkeerd als er 'n keer wat andere kopij in dat Bledje komt.

  • 12 November 2013 - 19:29

    Ad Gubbels:

    Hoe is het ermee, komt er nog een update?

    Ik sluit me aan bij de opmerking van de familie Luijten dat het leuk zou zijn om de achterban van de Fanfare te informeren hoe het is. Misschien dat ik via het Bledje wel op de hoogte gehouden wordt ;-)

    Ik hoop dat je in ieder geval een mooie tijd hebt, hier is het al aan het vriezen 's nachts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 9625

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: