Reizen, verjaardag en Rieky´s bedavonturen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Reizen, verjaardag en Rieky´s bedavonturen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Reizen, verjaardag en Rieky´s bedavonturen

Door: Dat van d´r muuresj

Blijf op de hoogte en volg Rieky

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Rotorua, Wellington, verjaardag en Rieky´s bedavonturen…
Ja dames en heren wat een titel he:P. Ik zal maar beginnen bij het begin Rotorua daar zou ik naartoe gaan en dit heb ik dus ook gedaan.
Het weer zat niet echt mee. Op oudejaarsdag na heeft het elke dag wel geregend. Maargoed, de eerste dag ben ik het dorp maar eens gaan verkennen. Om de haverklap was ik onder m´n schoenen aan het kijken of ik niet in hondenpoep was gaan staan het stonk namelijk verschrikkelijk op de hoofdstraat!! Maargoed ik had er niet bij stilgestaan dat de oorzaak hiervan geen hondenpoep of stinkbommen waren, maar de geur van een of andere chemische zooi. (weet ´t niet meer:p, ouderdom;))

Afijn, zondag had ik een trip geboekt naar het Maori dorp: Whakarewarewa. Het was aan het regenen dus met de paraplu een tour. Het was leuk om een keer gezien te hebben! (zie foto´s)
Maandag wilde ik eerst naar de skyline gaan, maar dat heb ik naar dinsdag verplaatst omdat het zou gaan regenen. ´s Ochtends keek ik naar buiten en scheen de zon. Dus Rieky ging zonder paraplu naar het museum. Toen Rieky terug wilde gaan, regende het: Jeeej, NOT!!!
Maargoed, het museum ging vooral over de Maori geschiedenis en aan het einde ging het nog over de Nieuw-Zeelanders die meegestreden hadden in de twee wereldoorlogen.
Het leukste was de film, bewegende banken, lampen die aan en uit gingen in een woord GENIAAL!

Oudejaarsdag ben ik naar de Skyline geweest. Hier ga je met een gondola naar boven en daar heb je dan een heel mooi uitzicht over Rotorua en omstreken. Daarnaast kun je er “Lugeriden”. Dat is echt iets voor mij de berg afcrossen en dan weer naar boven met een soort skilift, waarin ik opeens een jongetje uit Wellington naast me had zitten. Hij vond ´t volgens mij wel gezellig. Na dit 5x gedaan te hebben, heb ik nog genoten van ´t uitzicht.
Vervolgens heb ik de laatste bus teruggepakt (om 18.00uur)naar het centrum en ben ik naar het festival gegaan en daar heb ik 2x een prachtige vuurwerkshow gezien.

Op nieuwjaarsdag moest ik om 8.00u voor de VVV staan om vanuit daar naar Hobbiton te gaan. Het was toch wel vrij heftig om zo vroeg op te staan, maar dit werd wel beloond! Doordat er laatst een nieuwe Hobbit film is uitgekomen, waren de tours dagelijks vol en deed 1 gids 50 mensen rondleiden. Toen de gids in de bus stapte om ernaartoe te gaan zei hij: “is dit alles van Rotorua :O” We waren met 10 personen! Aan het einde van de tour kregen we nog in het cafe een drankje en toen weer terug naar Rotorua waar het weer aan het regenen was. Dus mijn plan om de laatste middag in het park door te brengen ging helaas niet door.
´s Avonds om 21.00u kwam ik weer aan in Auckland en toen heb ik m´n bagage voor Wellington gepakt en ben maar wakker gebleven omdat de vlucht al om 6 uur was en ik bang was dat ik me zou verslapen. Het gevolg hiervan was dat ik 2 januari doodop was.

Hier is 2/1 een feestdag en toen ik om 8 uur ´s ochtends in de stad kwam was het dus ook heel doods. Helaas kon ik pas ´s middags op de kamer, dus toen heb ik tot 11uur wat rondjes gelopen en ben ik vervolgens nog even op internet geweest in het hostel en toen heb ik een middagdutje gedaan.

De dag erna kwam Céline ook naar Wellington op hetzelfde achterlijke tijdstip en zij was ook vrij moe.
We zijn die dag naar het “te papa museum” geweest. Het hoogtepunt waren de foto´s die we gemaakt hebben en toen (en misschien nu) te zien zijn in het museum.

Zaterdag stond de cable car in combinatie met de botanische tuin op het programma. Mooi, maar ik prefereer dan toch de actie:P.
De volgende dag zijn we naar het parlementsgebouw geweest waar we een rondleiding hebben gehad. Aangezien er zoveel aardbevingen zijn in Nieuw-Zeeland, hebben ze onder het gebouw iets geplaatst waardoor het gebouw geen last zou ondervinden wanneer er een aardbeving is.
Vervolgens scheen tot onze grote verbazing de zon en zijn we nog langs de haven gelopen en daar was een paal. Uit deze paal zou elk uur water komen wanneer de wind niet te hard stond. Half uur gewacht, maar helaas hij werkte niet terwijl er zo goed als geen wind stond (voor Wellingtonse begrippen)

Maandag ben ik dan nog maar eens gaan kijken(toen was het weer nog beter) maar zelfs toen deed hij het niet. Daarna ben ik nog naar het City and Sea museum geweest en vervolgens heb ik nog even bij de haven gezeten en ben ik teruggegaan naar het vliegveld.
Maandag heb ik ingecheckt in het hostel in Auckland en toen werd ik niet vrolijk. Ik lag(lig) op een 4 persoons kamer waar alleen de bovenste bedden nog vrij waren . Een halve meter plek had ik om in het bed te kruipen. Dit doe ik nu dus al 3 nachten en ´s ochtends kruip ik er weer met veel plezier uit. Ondertussen zijn m´n benen en armen bont en blauw en mag ik dit kunstje nog 1 keer uitvoeren. Ohja, en het in bed kruipen moet natuurlijk met schoenen want Rieky is zo lomp die kan niet zonder schoenen een ladder beklimmen….

M´n verjaardag heb ik gisteren in Glenside gevierd. Deze keer was m´n puddingkruimelvlaai weer eens mislukt, maar daarom zijn de pannenkoeken wel goed gelukt. Het was een gezellige avond en voor een aantal mensen was het iets té gezellig. Oh en ik heb volgens mij 4 serenades gehad gisteren

Ik wil ook nog iedereen bedanken voor de felicitaties!!

Maargoed, morgenavond gaan we dan weer naar Wellington om zondag met de boot naar het zuidereiland te vertrekken.
Het schrijven van verslagen zal nu nog moeilijker worden door de drukke planning. Ik ga proberen om het toch elke 10 dagen te doen.

Maar jullie zien ´t wel weer.

Luuij nog e zieëlig nuijjoar en

  • 11 Januari 2014 - 16:19

    Leo Smeets:

    Hallo Rieky,

    Weer een leuk verslag van jouw belevenissen daar in New Sealand.
    Zo te lezen heb je veel plezier en bevalt je de reis meer dan uitstekend.
    Goedzo !!!
    Ich wunsch dich noch veul plezeer en ich wacht mit spanning die volgende verschlaag van dieng belevenissen
    doa oonge ganz wiet voet !!!!

    Groetjes oet de durpstroat ( natuurlijk och van t Marion ) en t geet dich goot wa !!!!

  • 13 Januari 2014 - 15:58

    Nadine Smeets:

    Hoi Rieky,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, maar ik heb je verslagen allemaal gelezen en het is wel duidelijk dat dit een onvergetelijke reis is met heel veel ervaringen en indrukken. Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers dat je naar Hobbiton bent geweest, dat staat hoog op mijn lijstje van 'places to visit'! ;) Ik wens je nog heel veel plezier en geniet er volop van!

    Groetjes en take care,
    Nadine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 9604

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: