Kamperen, kerst en het vervolg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu Kamperen, kerst en het vervolg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rieky Muijrers - WaarBenJij.nu

Kamperen, kerst en het vervolg

Door: Ich

Blijf op de hoogte en volg Rieky

27 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

De vorige keer heb ik mijn verslag afgesloten met de vergadering over de kerst. Dit ging niet zonder slag of stoot. Nadat we de namen hadden getrokken kregen we de dag erna een bericht om het opnieuw te doen omdat er namen ontbraken en andere personen niet zouden deelnemen.
Ik had Céline getrokken en ik zag het dus niet zitten om opnieuw te gaan trekken:P. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen!

Vorige week vrijdag dan toch maar met cé inkopen gaan doen voor de “Secret Santa”. Ik wist hierdoor wie zij getrokken had voor Eric en haar en ik had haar wijsgemaakt dat ik de cadeaus donderdag al gekocht had.
Zij zag een mok en ik kreeg als opdracht om dat door te geven aan haar Secret Santa, PRIMA!
Aangezien ik alleen terugging heb ik nog maar een tussenstop gemaakt bij deze winkel en deel 1 van het cadeau had ik. Deel 2 heb ik maandag gekocht een t-shirt met o.a. een kiwi.

Afgelopen weekend was weer druk! Vrijdagavond het afscheid van m´n andere buurvrouw, zij vertrok zondag weer terug naar Frankrijk en omdat er dat weekend en kampeertrip op het programma stond was het afscheid op vrijdag.

Zaterdagmiddag gingen we richting Whatipu. Eerst natuurlijk boodschappen doen (heel handig het weekend voor de kerst in een winkelcentrum!!) en vervolgens door naar de camping. In Whatipu hebben we op een veld waar een gedeelte van Glenside al eerder geweest was, de auto gezet en de tenten opgezet. Aangezien Cé en ik geen tent hadden, mochten we er een lenen van Robert(heeft Cé mee gewandeld in Coromandel). Een succes moet ik zeggen, we wilden de tent gaan opzetten en wat bleek: er zaten geen stokken bij!!!
Shit ,dat wordt in de auto slapen. Gelukkig had nog iemand een reservetent meegenomen, dus toen die maar opgezet.
Vervolgens zijn we gaan barbecueën en de jarige ex-bewoner had bedacht om naar de grotten te gaan ´s avonds (15 minuten lopen door ´n bos en ´n grasveld). Om 21u kwamen we daar aan. De heren hadden de campingtafel meegenomen en iedereen had ervoor gezorgd dat hij/zij genoeg te drinken bij zich had.
In eerste instantie hadden ze het idee om daar ook te slapen, maar dat is er uiteindelijk (gelukkig) niet van gekomen.
Ik heb me in ieder geval goed vermaakt aangezien ik iemand nog de stuipen op ´t lijf heb kunnen jagen door gewoon “boe” te zeggen en er een tweetal personen genoeg alcohol had genuttigd.
We kwamen rond 4uur weer aan bij de tenten en rond half vijf lagen we dan eindelijk in de tent. Aangezien ik geen luchtbed of iets dergelijks had, was het toch oncomfortabeler dan ik vantevoren verwachtte.
Na een korte nacht zijn we dan nog richting het strand gegaan en uiteindelijk ´s middags weer teruggereden naar Glenside.

De maandag en dinsdag waren drukker dan me lief was. Zondag op het strand had iemand zand naar me gegooid wat terecht kwam op m´n camera, gevolg de camera werkte niet meer! Na lang zoeken dan toch een winkel gevonden die reparaties deed, maar hij gaf aan dat ik beter een nieuwe kon kopen.
Dus dit heb ik dan maar meteen gedaan zodat ik met de kerst foto´s kon maken.

Kerstavond was heel gezellig! Een gedeelte is rond 5u naar bed gegaan en om 10u weer vrolijk begonnen met drinken en dit was 2e kerstdag ook merkbaar!
Maargoed, op 1e kerstdag waren de keukens druk bezet (zie foto´s). Iedereen had z´n best gedaan om iets lekkers te maken wat resulteerde in een hele volle tafel! Kip, ham, saté, bief, puree je kon het zo gek niet bedenken of het stond op tafel.
Op een gegeven moment kwam iemand met het idee om een kalender te maken van Glenside. Een met de heren en een met de dames. GENIAAL!! We hebben gisteren de foto´s bekeken en dit zal een doorslaand succes worden in Auckland en omstreken.
Natuurlijk was er nog genoeg eten over dus gisteren was voor velen het ontbijt/ de lunch: Saté, bief, saus etc.

Vandaag moet ik al m´n spullen inpakken, aangezien ik morgenvroeg om 7u de bus moet hebben naar Rotorua en ik heb vandaag dus m´n laatste officiële nacht hier.
Dat wordt wel even wennen, om na bijna 2 maanden alleen weg te gaan. Maargoed ik zal hier wel nog over de vloer komen als ik in Auckland ben.

Cé heeft afgelopen maandag Eric op het vliegveld afgehaald en die zijn nu richting het noorden en komen vervolgens weer terug naar Auckland.

Ik zal mijn Nieuwjaar dus vieren in Rotorua en ik zal op nieuwjaarsdag ´s avonds weer een aantal uren in Auckland doorbrengen om vervolgens naar Wellington te vertrekken.

De volgende verslagen zullen waarschijnlijk iets langer duren, omdat ik niet constant over internet beschik.

Alvast inne gowwe roetsj en ich zien uch in 2014 wer;)


p.s. foto´s staan bij t verslag van rangitoto

  • 28 December 2013 - 09:39

    Marian Reumkens:

    Weer een leuk verslag en voor jou en Celine inne gouwe roetsj .Tot het volgende verslag Grt Marian

  • 29 December 2013 - 13:18

    Bert Hanssen:

    Hoi Rieky,

    Toch wel apart om kerst en nieuw zover van huis, zonder familie vrienden en bekenden door te brengen.
    Wiel vertelde ons van het voorval met de fotocamera. Dat is toch wel echt balen.
    In elk geval een gowwe rutsch en we horen wel hoe dat daar allemaal verlopen is.

    groet, Bert

  • 05 Januari 2014 - 15:40

    Jill:

    Hey Rieky,

    Ee gelukkig nui joar! Hasse dat got kenne viere?
    Dieng versjlage zunt hiel leuk um te leaze. T liekt wahl of ze al hoalf Nieuw Zeeland has gezië :p
    Hiel veul plezeer in Wellington! Woa viertse diene verjoardig?

    Adieë,

    Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 9608

Voorgaande reizen:

11 Maart 2022 - 14 Maart 2022

Hoe reis ik met het vliegtuig naar....??

28 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down under

Landen bezocht: